FAQ – Veelgestelde vragen

FAQ - Veel gestelde vragen

Betalen

Nadat je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je een orderbevestiging via de mail. Hier zie je onder andere het ordernummer van je bestelling.
Is er iets onduidelijk of heb je geen orderbevestiging ontvangen? Bekijk dan welke situatie bij jou van toepassing is:

Bestelling niet betaald, aankoopbedrag niet afgeschreven:
In dat geval is er iets misgegaan met de verwerking van jouw betaling. Je bestelling wordt automatisch geannuleerd en je kan opnieuw een bestelling plaatsen.

Bestelling betaald, maar geen orderbevestiging ontvangen:
Jouw orderbevestiging ontvang je meestal binnen een paar minuten na het plaatsen van je bestelling in je mailbox. We adviseren om ook in je spambox te kijken.

Heb je deze niet ontvangen? Dan staan we voor je klaar om je verder te helpen.

Orderbevestiging ontvangen, maar geen track & trace:
Alle informatie omtrent je verzending ontvang je zodra je bestelling is afgerond en klaar is om verzonden te worden.

We willen het betalen zo eenvoudig mogelijk voor je maken. Je kunt je bestelling veilig afrekenen met de volgende betaalmethoden:

  • iDEAL: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank.
  • Apple Pay: deze optie verschijnt wanneer jouw bestelling op een Apple-apparaat wordt geplaatst.
  • Klarna achteraf betalen: betaal binnen 30 dagen na het plaatsen van je bestelling.
  • Creditcard: met jouw VISA of Mastercard.
  • Overboeking: maak via een reguliere bankoverschrijving geld over.
  • Bancontact: een betaalmiddel voor onze Belgische klanten.
  • KBC/CBC-Betaalknop: ook een betaalmiddel voor onze Belgische klanten.

Bij ons kun je gebruikmaken van Klarna om achteraf te betalen. Hiermee kun je eenvoudig bestellen en tot 30 dagen later betalen, zodat je kunt betalen op een moment dat jou het beste uitkomt.

Tip: voor sommige vragen kun je beter rechtstreeks contact opnemen met Klarna. Bijvoorbeeld wanneer Klarna jouw gegevens niet accepteert of als na terugbetaling het bedrag niet wordt verrekent binnen je Klarna account. 

Als het niet lukt om je bestelling te betalen, kun je proberen je winkelmandje leeg te maken en daarna je cookies te verwijderen. Instructies hiervoor verschillen per browser en kun je gemakkelijk vinden via Google. Na het verwijderen van je cookies lukt het meestal om je bestelling alsnog af te ronden.

Tip: probeer ook eens een andere browser of een ander apparaat wanneer het niet lukt om te betalen.

Heb je liever dat we je helpen, of kom je er toch niet uit? Dan staan we uiteraard voor je klaar. Je kan ons bereiken op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 via Whatsapp, de mail of telefonisch.

Op werkdagen tussen 9:00 – 17:00:
Mail: 
info@geurfabriek.nl
Telefoon: 036 760 8500
Whatsapp: 036 206 4719

Nadat je bestelling is afgerond, ontvang je een e-mail met de factuur van je bestelling. Je kunt ook de factuur terugvinden in je account.

Heb je geen factuur ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice en wij zorgen ervoor dat je alsnog je factuur ontvangt.

Op werkdagen tussen 9:00 – 17:00:
Mail: 
info@geurfabriek.nl
Telefoon: 036 760 8500
Whatsapp: 036 206 4719

Nee, helaas is het niet mogelijk om je bestelling op factuur te krijgen. Je kan alleen bestellen via de website.

Bezorging

Je ontvangt per mail de volgende updates:

  • ”Dank voor je bestelling bij Geurfabriek.nl”: Je hebt een bestelling geplaatst en je ontvangt een orderbevestiging. Wij zullen de bestelling voor je klaarmaken en zo gauw mogelijk verzenden.
  •  ”Je bestelling bij Geurfabriek is nu afgerond”: Je bestelling is ingepakt en verzonden. Je ontvangt van ons een track & trace code waarmee je je bestelling kunt volgen via PostNL.

    Tip: Je kunt ook je pakket volgen via de PostNL app. Hier vind je ook de track & trace code van je bestelling.

Heb je geen track & trace code ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice en wij zorgen ervoor dat je alsnog de track & trace code ontvangt.

Op werkdagen tussen 9:00 – 17:00:
Mail: 
info@geurfabriek.nl
Telefoon: 036 760 8500
Whatsapp: 036 206 4719

Natuurlijk willen we het zo aantrekkelijk mogelijk maken om online bij ons te bestellen. Bij bestellingen boven de €150 bezorgen we kosteloos. Voor bestellingen binnen Nederland onder de €150 rekenen we €6,19 verzendkosten voor een pakket en €4,01 voor een brievenbuspakket. Belgische klanten betalen €8,49 verzendkosten.

Jouw bestelling kun je op een thuisadres of een pakketpunt laten bezorgen. We werken samen met Post-NL.

Tip: Via de Post-NL app kun je gemakkelijk aangeven waar je je pakket wilt laten bezorgen.

Nadat je hebt besteld, kun je vast niet wachten tot je jouw heerlijke producten in huis hebt. We laten je natuurlijk weten wanneer je bestelling onderweg is doormiddel van een mail met jouw track & trace code. Vanaf dat moment is het handig om je bestelling te volgen via bijvoorbeeld de Post-NL app, zodat je precies weet wanneer je jouw bestelling kunt verwachten.

Daarnaast is het zo dat als je bij ons op werkdagen voor 16:00 besteld je pakketje dezelfde dag verzonden wordt.

Waarom duurt het soms wat langer?

Het kan zijn dat jouw pakketje bij Post-NL vertraging heeft opgelopen. Daarom adviseren we om de track & trace code goed in de gaten te houden.

Bestel je in het weekend dan wordt je pakketje maandag klaargemaakt en verzonden.

Tijdens drukke periodes, zoals rondom de feestdagen, kan Post-NL soms de bezorgtijden aanpassen. Houd daarom je track en trace goed in de gaten.

Helaas is het niet mogelijk om je bestelling te wijzigen nadat je deze hebt geplaatst. Wel kun je contact opnemen met onze klantenservice om bijvoorbeeld een adreswijziging door te geven. Dit kan alleen als het pakketje nog niet is verzonden.

Op werkdagen tussen 9:00 – 17:00:
Mail: 
info@geurfabriek.nl
Telefoon: 036 760 8500
Whatsapp: 036 206 4719

Op dit moment bezorgen wij via Post-NL naar Nederland, België en Duitsland.

Mijn bestelling

De orderbevestiging ontvang je meestal binnen een paar uur na het plaatsen van je bestelling. Heb je deze niet in mailbox ontvangen? Bekijk dan je spambox. Mocht je de orderbevestiging binnen een aantal uur niet hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Op werkdagen tussen 9:00 – 17:00:
Mail:
info@geurfabriek.nl
Telefoon: 036 760 8500
Whatsapp: 036 206 4719

Geen zorgen, wij willen uiteraard dat je tevreden bent met je aankoop. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je per ongeluk de verkeerde keuze hebt gemaakt of dat je van gedachten bent veranderd. Na het plaatsen van je bestelling, kunnen we deze niet meer voor je wijzigen.

Uiteraard ben je na ontvangst van je producten wel in de gelegenheid deze binnen 14 dagen te retourneren. De risico en kosten m.b.t. een retourzending zijn voor eigen rekening.

Ook kunnen gebruikte producten niet geretourneerd kunnen worden. Meld je retourzending aan bij onze klantenservice en zorg ervoor dat je altijd een ingevuld retourformulier meestuurt en dat de zending tijdens transport niet kan beschadigen. De 14 dagen bedenktijd gaan in vanaf het moment dat je het product hebt ontvangen.

Op werkdagen tussen 9:00 – 17:00:
Mail: 
info@geurfabriek.nl
Telefoon: 036 760 8500
Whatsapp: 036 206 4719

Het uitpakken van je bestelling van Geurfabriek voelt bijna als het openen van een cadeau. Wij streven ernaar om je producten altijd zorgvuldig bij je af te leveren. Mocht je na het uitpakken van je bestelling toch voor een verrassing komen te staan, laat het ons dan weten. We helpen je graag om snel van je nieuwe aankopen te kunnen genieten.

Op werkdagen tussen 9:00 – 17:00:
Mail: 
info@geurfabriek.nl
Telefoon: 036 760 8500
Whatsapp: 036 206 4719

Retourneren

Als je een artikel wilt retourneren, begin dan door contact op te nemen met onze klantenservice om je retourzending aan te melden. Download het retourformulier. Deze kun je onderaan op onze website vinden. Op het retourformulier geef je aan welke producten je retourneert en de reden van retour. Het retouradres staat vermeld op het retourformulier. 

Print het retouradres uit en plak het op de doos. Stop het ingevulde retourformulier in bij je retourzending in. Zorg ervoor dat de producten goed beschermd zijn tijdens transport door ze stevig in te pakken. Breng vervolgens je retourzending naar het dichtstbijzijnde postkantoor.

Alle retourvoorwaarden vind je in ons retourbeleid.

We kunnen alleen producten terugnemen als het product nog ongebruikt is en in originele verpakking zit. Wanneer het om fabriek garantie gaat hoeft dit niet.

De kosten en risico’s van de retourzending zijn voor eigen rekening.

Hier zijn voorwaarden waar jouw retourzending aan moet voldoen:

  • Retourneren kan tot uiterlijk 14 dagen na ontvangt van je bestelling. Wanneer het om fabrieksgarantie gaat is dit niet het geval.
  • We kunnen alleen producten terugnemen als het product nog ongebruikt is en in originele verpakking zit. Wanneer het om fabriek garantie gaat hoeft dit niet.
  • Stuur jouw producten retour in de originele doos.
  • Zorg ervoor dat de geretourneerde producten niet kunnen beschadigen tijdens transport. Pak dit dus goed in.
  • Samples kunnen niet geretourneerd worden.

 

Alle voorwaarden m.b.t. retourneren lees je in ons retourbeleid.

Nadat jouw retourzending bij ons is bezorgd, zullen we het mogelijke probleem eerst verhelpen doormiddel van reparatie of een nieuwe machine. Als dit niet mogelijk is, zullen we het aankoopbedrag terugstorten op je rekening via jouw oorspronkelijke betaalmethode.

Na ontvangst kan het tot uiterlijk 14 dagen duren voordat we jouw terugbetaling volledig hebben verwerkt. Mocht het aankoopbedrag na deze periode nog steeds niet op je rekening staan, neem dan contact op met onze klantenservice.

Achteraf betalen: Heb je gekozen voor achteraf betalen? Het aankoopbedrag storten wij terug via Klarna na het verwerken van jouw retour. Indien je deze al hebt betaald, ontvang je het aankoopbedrag terug via Klarna.

Hebben wij het aankoopbedrag teruggestort via Klarna, maar heb je niks ontvangen? Neem dan contact op met Klarna. 

Het is helaas niet mogelijk om producten te ruilen, maar je bent van harte welkom om een nieuwe bestelling te plaatsen en zo je favoriete producten alsnog in huis te halen.

Geurfabriek bied een wettelijke garantie van 12 maanden op onze machines.

Private label

Kies uit meer dan 50 geuren en geef jouw product een unieke uitstraling met jouw eigen artwork en zelf gekozen verpakking. Roomsprays, geurstokjes en geurkaarsen leveren we al bij een oplage vanaf 100 stuks per geur. Zodra je bij ons een bestelling hebt geplaatst en het definitieve artwork binnen is, is de levertijd minimaal drie weken.

Bestel geursamples om de perfecte geur te kiezen of probeer onze handige sample bundels voor een selectie op thema. Ook kun je een sample van het gewenste product inclusief geur bestellen om de kwaliteit te testen.

Zodra je een bestelling hebt geplaatst, krijg je van ons alle benodigde documenten die nodig zijn voor je artwork. Denk hierbij aan de maximale afmetingen, de verplichte etiket informatie en een werktekening. Zodra je dit hebt ontvangen, kun je aan de slag met het ontwerpen van je etiket.

Is jouw artwork af? Dan zorgen wij ervoor dat de labels en/of doosje om jouw product komen en leveren jouw eigen geurlijn compleet af.

Hulp nodig met Je artwork? Wij hebben contacten om je aan te linken tegen scherpe prijzen.

 

De prijzen hangen af van de gewenste specificaties, zoals oplage, verpakking, etiket etc. Je kan de prijzen vinden na het configureren van het gewenste product. Let op deze prijzen zijn inclusief btw.

Door onze ervaring in het maken van grote oplages hebben we ons systeem toegepast op kleine aantallen. Dit betekent, de mooiste verpakkingen en geuren die ook worden gebruikt voor de grote merken.

Bij veel mensen leeft het idee dat bedrukken luxer is dan een etiket. Pas als je je er echt in verdiept zul je zien dat de grote merken vooral gebruik maken van etiketten. Voorbeelden zijn, Axe, Rituals, Nivea, Dior, Andrelon, Elvive etc. Het valt niet altijd meteen op, omdat het een transparant etiket is. 

De door ons gekozen verpakkingen in combinatie met een top geur en je eigen mooie artwork vertaalt zich in de markt ongeveer zo:
Roomsprays en geurstokjes van 200ml tussen de 19,95 en 29,95 afhankelijk van je merk en doelgroep. We zien eerder uitzonderingen naar boven dan naar beneden. Dit geeft een winstmarge van minimaal 2.2%

Na je bestelling gaan we meteen aan de slag. De door jouw gekozen verpakking en geur worden gereed gemaakt. 
Alle producten zul je ontvangen in dozen op een kleine pallet. Deze pallet wordt geleverd met een vrachtwagen. Hiervan ontvang je een Track & Trace code.

Geuren van de geurfabriek worden gebruikt in de professionele wereld van geurproducten. Deze hoge kwaliteitsgeurstoffen bestaan o.a. uit natuurlijke geurstoffen. Ze zijn niet op dieren getest, ze zijn vegan. Voldoen aan RSPO, Non-GMO en worden samengesteld volgen de eisen van de IFRA. 

Heb je een andere vraag?